Απότομη αύξηση κρουσμάτων δηλητηρίασης από λιποδιαλύτες

Απότομη αύξηση κρουσμάτων δηλητηρίασης από λιποδιαλύτες

Μια πρόσφατη έρευνα παρουσίασε ότι έχουν αυξηθεί επικίνδυνα τα τελευταία 3 χρόνια τα κρούσματα δηλητηριάσεων από μια ουσία που ονομάζεται 2,4-Δινιτροφενόλη ή απλά DNP. Ανακαλύφθηκε την δεκαετία του ’30 στην Αμερική και χρησιμοποιήθηκε ως βοήθημα για το αδυνάτισμα διότι αυξάνει τον διάσπαση λίπους από τον οργανισμό. Σύντομα όμως ανακαλύφθηκε ότι προκαλεί πυρετό και σε υψηλή δοσολογία προκαλεί πολλαπλή ανεπάρκεια οργάνων με αποτέλεσμα να απαγορευτεί η πώληση της από φαρμακεία το 1938. Δυστυχώς όμως είναι εύκολο κάποιος να την προμηθευτεί μέσω του ιντερνέτ. Οι ερευνητές παρακολούθησαν το τηλεφωνικό κέντρο και την ιστοσελίδα του Κέντρου Δηλητηριάσεων της Μ. Βρετανίας από το 2007 έως το 2013 σε ότι αφορά αναφορές που σχετίζονταν με την χρήση του DNP. Αυτό το οποίο παρατήρησαν ήταν ότι από χρόνο σε χρόνο ο αριθμός των κρουσμάτων βρίσκετε σε συνεχή αύξηση με 5 θανάτους από υπερβολική χρήση και πυρετό σε 47 % των κρουσμάτων, ταχυκαρδία σε ποσοστό 43% και υπερβολική εφίδρωση σε 37 % των περιστατικών. Περαιτέρω συμπτώματα που δηλώθηκαν ήταν αναγούλα και εμετό, δερματολογικές αλλοιώσεις και εξανθήματα, δυσκολία στην αναπνοή, κοιλιακό πόνο και ημικρανίες. Αυτός είναι ένας λόγος που αντιμάχομαι την χρήση οποιοδήποτε σκευάσματος που σχετίζεται με το αδυνάτισμα διότι μαγική συνταγή για απώλεια βάρους ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.

Καραγιάννης Νίκ. BSc, SRD, MPhil
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος – Ερευνητής

By | 2017-07-31T10:02:58+00:00 Ιούνιος 25th, 2014|Άρθρα Διαιτολογίας, Άσκηση και Διατροφή, Δίαιτες, Κοινωνία και Διατροφή|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Απότομη αύξηση κρουσμάτων δηλητηρίασης από λιποδιαλύτες
Καραγιάννης Νίκόλαος BSc, SRD, MPhil Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος – Ερευνητής