Η Μεσογειακή διατροφή ενισχύει τις αθλητικές επιδώσεις σε 4 μέρες

Η Μεσογειακή διατροφή ενισχύει τις αθλητικές επιδώσεις σε 4 μέρες

Αν και είναι μια πολύ μικρή έρευνα από το πανεπιστήμιο του Saint Louis της Αμερικής την βρήκα πάρα πολύ ενδιαφέρουσα και θέλησα να σας την παρουσιάσω. Τα τεράστια οφέλη της Μεσογειακής διατροφής είναι γνωστά σε ότι αφορά τις καρδιοπροστατευτικές και αντικαρκινικές της ιδιότητες. Η διατροφή η οποία είναι πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, σιτηρά ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς, σπόρους, ελαιόλαδο, με επαρκή κατανάλωση ψαριού, γαλακτοκομικών προϊόντων και κόκκινου κρασιού περιέχει πολλά διατροφικά στοιχεία τα οποία μπορούν να ενισχύσουν τις αθλητικές επιδόσεις, λόγω της υψηλής παροχής αντιοξειδωτικών ουσιών και νιτρικών αλάτων που φέρουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Στην εν λόγω έρευνα συμμετείχαν 7 γυναίκες και 4 άνδρες οι οποίοι γυμνάζονταν συχνά για ψυχαγωγικούς λόγους. Οι επιστήμονες ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να ακολουθήσουν μια Μεσογειακή διατροφή για 4 μέρες και να τρέξουν 5 χιλιόμετρα στο διάδρομο. Εννέα με δεκαέξι μέρες μετά οι επιστήμονες ζήτησαν από του συμμετέχοντες να καταναλώσουν μια τυπική Αμερικάνικη διατροφή (υψηλή σε ζάχαρη, αλάτι και κορεσμένα λίπη) για 4 μέρες και μετά να τρέξουν πάλι τα 5 χιλιόμετρα στο διάδρομο. Επίσης, οι επιστήμονες μετά από τις δυο διατροφές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να εκτελέσουν αναερόβιες ασκήσεις που σχετίζονταν με την μυϊκή δύναμη. Οι συμμετέχοντες δεν παρουσίασαν διαφορετικά αποτελέσματα στις αναερόβιες ασκήσεις είτε με την μια είτε με την άλλη διατροφή, αλλά παρουσίασαν 6 % καλύτερες επιδόσεις στο διάδρομο με την Μεσογειακή διατροφή, συνεπώς υπήρξε βελτίωση στην απόδοση της άσκησης αντοχής μόνο σε τέσσερεις μέρες. Βλέπουμε ότι η Μεσογειακή διατροφή εμπεριέχει διατροφικά στοιχεία τα οποία μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση των αθλητικών μας ικανοτήτων σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, ενώ αυτές οι βελτιωμένες ικανότητες χάνονται με το που τρεφόμαστε ανθυγιεινά, συνεπώς είναι αδήριτη ανάγκη για κάποιον που θέλει να βελτιώσει και να διατηρήσει τις αθλητικές του επιδόσεις να ακολουθεί αποκλειστικά και μόνο την κατάλληλη διατροφή.

Καραγιάννης Νικόλαος BSc, SRD, MPhil

Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος-Ερευνητής

Link: Taylor & Francis Online

By | 2019-03-30T08:05:21+00:00 Μάρτιος 30th, 2019|Άρθρα Διαιτολογίας, Άσκηση και Διατροφή, Δίαιτες, Υγιεινή Διατροφή|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Μεσογειακή διατροφή ενισχύει τις αθλητικές επιδώσεις σε 4 μέρες
Καραγιάννης Νίκόλαος BSc, SRD, MPhil Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος – Ερευνητής