Οι καλύτερες στρατηγικές για συντήρηση βάρους: νέα στοιχεία

Οι καλύτερες στρατηγικές για συντήρηση βάρους: νέα στοιχεία

Ερευνητές από το California Polytechnic State University της Αμερικής παρουσίασαν πρόσφατα μια έρευνα που επικεντρώνεται στις μεθόδους που επιτυχώς χρησιμοποιούνται από άτομα που έχασαν βάρος αλλά παράλληλα κατάφεραν να διατηρήσουν το βάρους τους για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Είναι γνωστό ότι μόνο ένας στους δέκα που χάνει βάρος καταφέρνει να το διατηρήσει, ενώ οι υπόλοιποι εννέα ξαναβάζουν τα κιλά που έχασαν, με αποτέλεσμα η συντήρηση του βάρους που χάνεται να αποτελεί το πιο δύσκολο και ανέφικτο κομμάτι της διαδικασίας. Οι επιστήμονες μελέτησαν 5.000 άτομα τα οποία ήταν πρώην μέλη των Weight Watchers, έχασαν κατά μέσο όρο τουλάχιστον 25 κιλά και το συντήρησαν για περισσότερο από 3 χρόνια. Για όσους δεν το γνωρίζουν τα Weight Watchers είναι μια παλιά και διεθνής επιχείρηση που σχετίζεται με το αδυνατίσματα, προωθώντας την ισορροπημένη διατροφή. Οι επιστήμονες σύγκριναν το γκρουπ ατόμων των Weight Watchers με 500 παχύσαρκα άτομα τα οποία για 5 χρόνια το βάρος τους ήταν σταθερό. Μελετώντας 54 διαφορετικές συμπεριφορές οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι τα 5.000 άτομα που έχασαν και συντήρησαν το βάρος τους έκαναν εκτεταμένη χρήση πρακτικών όπως καθημερινή καταγραφή γευμάτων σε ημερολόγια, ζύγισμα και έλεγχο ποσοτήτων φαγητού πριν την κατανάλωση, ανασκόπηση της παρελθοντικής τους επιτυχίας απώλειας βάρους και θετική ψυχολογική αντιμετώπιση σε περιπτώσεις παρατηρημένης αύξησης βάρους. Επίσης, οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι με την πάροδο του χρόνου αυτές οι συμπεριφορές έγιναν κυριολεκτικά τρόπος ζωής και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας για τα 5.000 πρώην μέλη των Weight Watchers. Ένα άλλο πολύ σημαντικό κομμάτι της επιτυχούς συντήρησης βάρους, μετά την απώλεια, που παρατήρησαν οι επιστήμονες, ήταν η συνειδητή επιλογή της υγιεινής ισορροπημένης διατροφής στην καθημερινότητα και ότι με την πάροδο του χρόνου αυτές οι συνήθειες εδραιώνονταν όλο και περισσότερο με αποτέλεσμα να γίνεται όλο και πιο εύκολο για τα 5.000 αυτά άτομα να κάνουν τις σωστές επιλογές στην διατροφή τους. Όλοι οι 5.000 συμμετέχοντες δήλωσαν πολλοί ευτυχισμένοι και ικανοποιημένοι από την προσπάθεια τους και αυτά που κατάκτησαν. Βλέπουμε λοιπόν για άλλη μια φορά ότι μαγικές λύσεις στο αδυνάτισμα ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΟΥΝ. Η υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής και μιας θετικής αντιμετώπισης στην όλη διαδικασία της απώλειας και συντήρησης του βάρους είναι αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχίας. Οποιαδήποτε άλλη μεθοδολογία και αν χρησιμοποιηθεί, για απώλεια βάρους, είναι καταδικασμένη να αποτύχει μακροχρόνια.

Καραγιάννης Νικόλαος BSc, SRD, MPhil

Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος-Ερευνητής

Link: Wiley Online Library

By | 2020-01-31T20:03:51+00:00 1 Φεβρουαρίου, 2020|Άρθρα Διαιτολογίας, Παχυσαρκία, Υγιεινή Διατροφή|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι καλύτερες στρατηγικές για συντήρηση βάρους: νέα στοιχεία
Καραγιάννης Νίκόλαος BSc, SRD, MPhil Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος – Ερευνητής